perjantaina, syyskuuta 12, 2014

Ensimmäisillä verkoilla

Pari viikkoa sitten olimme mökillä appivanhempien kanssa ja kun vihdoin oli aikaa tehdä muuta kuin rakentaa, veivät mies ja appiukko ensimmäistä kertaa verkot vesille lauantai-iltana.

Sunnuntaina aamusta appiukko tuumasi että oishan se yllätys jos eka kerralla olisi muutama kala uinut verkkoon. 
Anopin kanssa jäätiin puusavottaan sekä aamupalan laittoon ja ihmeteltiin kun nopsaan Terhi-vene oli takaisin laiturilla.

Ja mikä saalis!
13 isoa ahventa, pari kuhaa ja määrättömästi olisi ollut lahnoja. Miehet olivat päästäneet lahnat pois koska lahnahan on parhaimmillaan savustettuna eikä meillä sunnuntaina enää ollut siihen aikaa.
Ehkäpä suurin ahven oli lähes puolikiloinen!
Anoppi otti vastuulleen kalojen perkauksen, minä nuotion sytyttämisen.
Minun nuotion sytyttämistaidetta :). Kyllä muuten syttyi hyvin kun kääräisin kaarnanpalat kuivien koivuklapien ympäri. Mies tosin tuumasi että "voi jösses mitä prinsessahommaa" :)
Peratut ahvenet suolattiin ja laitettiin halsteriin.
Nuotioahvenet ovat kypsiä kun otat evästä kiinni ja se irtoaa.
Kaikki meni parempiin suihin.
Minä tosin jätin syömättä, kalassa savun maku ei vaan ole minun juttu.

Tämän syksyn kalaverkkoilu on varmaan tässä, saapa vielä nähdä miten syksy kehittyy mutta vene täytyy tuoda kuitenkin kotiin talvihuoltoon ja levolle. Tulipas ikävä mökille!

4 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Kyllä nuotion saa sytyttää kuin prinsessa, pääasia, että syttyy ;-)

Olen kade sekä kuhasta että ahvenista!

Terhi kirjoitti...

No mä olen samaa mieltä mbkarhu1 :) ja hyvin syttyi!

Anonyymi kirjoitti...

Hienot tuohet, kaarna on ihan eri juttu ;)

Terhi kirjoitti...

No tietenkin anonyymi :D....ois sitä kaarnaakin ollut mutta tuohet toimii paremmin :D